Ubuntu oven på en Mandrake

Jeg er blevet træt af min Mandrake, og ville derfor gerne installere Ubuntu. Men installationsprogrammet er jo ikke helt så novice-venligt som Mandrakes. Jeg har en Windows XP partition som jeg gerne vil beholde, en swap og to linux-partitioner. Hvordan installerer jeg bedst muligt Ubuntu oven på dette? Skal jeg slette alle tre linux-partitioner (inkl. swap) og installere Ubuntu oven på dette? Hvad så med swap? Hvis jeg sletter de to linux-partitioner (eksl. swap), ser det ud til at jeg har to uafhængige tomme partitioner... Hvordan gør jeg det bedst?

Mvh, Niels