Re: [NOVICE] Ubuntu oven på en Mandrake

On 8 Feb 2005 at 14:45, Niels Hansen wrote:

> Jeg er blevet træt af min Mandrake, og ville derfor gerne installere

Jeg er ikke så erfaren, og er stadig igang med at teste forskellige
distos for at kunne vælge den rigtige for mig og min "biks"...

Er der andre der synes at Mandrake er lidt "underlig"?

Det meste er helt fint, og virker som det skal, men....
Hver gang jeg laver rettelser i smb4k laver programmet rettelsen som
den skal, derefter crasher den.
Når jeg starter smb4k igen er alt som det skal være !?!

Jeg tænkte: måske noget med rettigheder...
Jog loggede på som root, og fik den sædvanlige advarsel, men når jeg
her prøver at starte smb4k, sker der intet (det samme gælder for de
fleste af programmerne i menuerne)...

Desuden bliver rettelserne jo lavet, så det med rettigheder holder
måske ikke helt....

Til sidst vil den ikke se smb shares på min NT4 server med danske
bogstaver...

Hmmmm
Jeg prøver en anden :-)

De venligste hilsener