Tråløst net (DWL-610) under Ubuntu

Jeg har netop installeret Ubuntu uden problemer - meget positiv oplevelse.

Nu har jeg et D-Link DWL-610 CardBus trådløst netkort, som Ubuntu ikke understøtter. Jeg har søgt på Google for at finde ud af hvordan jeg får det understøttet, og det ser slet ikke så svært ud. Men nu er jeg meget ny i Linux, så det virker mere eller mindre sort for mig.

Jeg kunne godt tænke mig, hvis der er nogen der gidder kigge lidt på de sider jeg henviser til herunder, og måske give mig en dansk begynder-guide til hvordan jeg gør...

Jeg har på http://www.canit.se/~oli/wl/ fundet en guide til at installere en driver http://kortlink.dk/kws. Jeg kan bare ikke finde ud af hvor mange af guidens punkter jeg kan springe over, og hvad jeg engentligt skal gøre (hvor skal filerne ligge, og hvordan aktiverer jeg driveren?).

Jeg har desuden fundet en tråd (http://kortlink.dk/kwt), hvor en person skriver at kortet fungerer med ndiswrapper. Jeg kan godt finde ndiswrapper, men hvordan jeg installere det på Ubuntu aner jeg ikke (jep, der er en howto osv., men det hjælper mig ikke så meget).

Jeg kan godt se, at det nok er ret svært at give en pædagigisk beskrivelse af hvad jeg skal gøre på overkommelig tid, men jeg håber virkeligt at nogen vil hjælpe mig, så jeg rigtigt kan få testet linux!

Mvh, Niels