Re: [NOVICE] Hvem er marc?

Hans-Peter Engelund Kristiansen skrev:

> Det sjove er at der ikke er nogen lokal bruger marc - det maa vaere
> en fejl, der er kommet med min FC2 installation.

Nej!

Hvis du kigger ordentligt efter, så vil du bemærke at der stå et
nummertegn (#) først på linjen.  Det betyder at den er udkommenteret.  Det
er bare et eksempel på hvordan du kan gøre.

Det er meget vigtigt at være opmæksom på hvilke tegn(kombinationer)
der fungerer som kommentarafgrænsninger i hvilke situationer, men
generelt vil et nummertegn (#) først på en linje i en fil på et
unix-system betyde at hele den linje er en kommentar - og ignoreres af
det program der skal læse filen.

Tilsvarende betyder en bagstreg (\) sidst på en linje som oftest at
den efterfølgende linje betragtes som en del af linjen. - Om det så
også gælder kommentarer er et af livets store spørgsmål. :-)

Jacob
--
»Vi andre har dog den anstændighed at gøre det på 6.000 km.s
 afstand!«                         -- Divus Madsen, exam.gud