Re: [NOVICE] Tråløst net (DWL-610) under Ubunt u

Har du kernel-headers mv. installeret så er ndiswrapper
normalt rimelig let at installere hvis man følger vejledningen.
http://ndiswrapper.sourceforge.net/
Muligvis debian-pakken til ndiswrapper kan fungere hvis
den ikke findes i ubuntu.

Jeg har været inde på http://ndiswrapper.sourceforge.net/ og kigget på installationsvejledningen der. Jeg har bare stadig nogle problemer.

1) Jeg aner ikke hvad 'kernel-headers' er eller hvordan jeg installerer dem. Så vidt jeg kan se, skal de hentes fra nettet med atp-get (er ikke inde i Ubuntu/Debian, men er det ikke en måde at hente pakker på online? fungerer det i Ubuntu?). Problemet er jo netop at jeg ikke har adgang til nettet via Ubuntu (men jeg har det via Windows).

2) Herefter er der på http://ndiswrapper.sourceforge.net/phpwiki/index.php/InstallDebian en del komandoer der skal køres igennem. I en del af komandoerne indgår 'debian' vil dette fungere under Ubuntu? Jeg har en standart installation af Ubuntu.

3) Vejledningen angiver desuden et script der skal køres. Hvorledes gemmer jeg dette script? og hvordan kører jeg det?

Jeg ved at det ovenstående måske er banale spørgsmål, der sætter de pædagogiske evner på en prøve, men jeg håber at der er nogen der vil give det et forsøg, så jeg rigtigt kan komme igang med Linux :)

Mvh, Niels