Re: [NOVICE] PostgreSQL eller MySQL?

Nicky Larstrup wrote:

Hvilken av disse to er å foretrekke for en nybegynner?
PostgreSQL eller MySQL?

Nu er jeg ikke den store databasehaj, men jeg har dog prøvet dem begge. Jeg tror jeg foretrækker PostgreSQL. Den er mere logisk iflg min logik :)

Jeg er ikke blind for at MySQL nok er lettere at drive, men jeg har aldrig haft brug for levere rigitg mange transaktioner på en gang.

Min erfaring er at det er lettest at komme igang med MySQL. Grunden til dette, er at det virker som om der er flere der bruger denne database, så det er lettere at få hjælp, hvis man løber ind i problemer. -Det er så også den det er lettest at finde hjælp til på nettet.

Det er jeg nu ikke sikker på er rigtigt.

En del af de programmer / scripts man finder rundt om, har understøttelse for begge typer, men der er også mange som kun har understøttelse for den ene eller anden. Her er det så også min erfaring at det er lettere at finde ting der bruger MySQL, end PostgreSQL.

Men at komme med sådan et spørgsmål, er næsten det samme som at spørge hvilken Linux distro der er bedst. Alle folk har deres egen mening :o)

Ja :)

Hvis nogle gerne vil i gang med PostgreSQL for alvor, vil jeg da godt lige reklamere lidt for LinuxForum:
Bruce Momjian (Mr. PostgreSQL himself) kommer og holder et tre timers foredrag: Mastering PostgreSQL administation.
Se mere på http://candle.pha.pa.us/ -> Writings -> Mastering PostgreSQL Administration samt selvfølgelig http://linuxforum.dk

/kristian

--
Kristian Vilmann - LinuxForum HQ