Mounting af usb mp3-afspiller

Hejsa

Inspireret af Jan Andersens newbie spørgsmål har jeg også et.
Jeg har nu i næsten et halvt år haft debian unstable kørende på min computer. Jeg føler mig dog stadig temmelig meget som en nybegynder. Jeg har haft et par små "sejr" hvor noget er lykkes for mig, men det store ryk er ikke kommet endnu!!! :-)
Jeg har heldigvis en god ven som har hjulpet mig langt hen af vejen! ;-)
Nå, men mit spørgsmål går ud på mounting af diverse drev:
Hvorfor bliver f.eks. et usb-drev (i mit tilfælde en mp3-spiller) ikke automatisk mounted når det isættes?
Med al den hardware der er idag, kan jeg godt se fornuften i, at alt ikke bare skal klaskes sammen i en kerne. Men er usb-drev ikke ved at være så almindelige, at der kunne være en hvis foredel i at auotomounte dem fra starten. Det samme gælder forøvrigt noget så almindeligt som cd- og dvd-drev.
Det hele kommer sig af at jeg har fået denne mp3-spiller, som jeg selvfølgelig gerne vil kunne smide noget over på.....jeg ved bare ikke hvor jeg skal starte!!!???

Hilsen
--
Martin Jochimsen