Re: [NOVICE] Mounting af usb mp3-afspiller

Nu var jeg lidt hurtig til at afslutte før.
Normalt er jeg ikke logget på som root, så derfor skal jeg ha' ændret rettigheden for UDF-kataloget til at jeg kan administrere det katalog.
Jeg har fundet dette opslag om fil-rettigheder. Er det samme proces hvis man skal ændre på folder-rettighederne?
http://debianguiden.dk/dists/stable/html/fil-rettigheder.html

Hilsen
Martin

Martin Jochimsen

Martin Jochimsen wrote:

Martin Jochimsen

Niels Elgaard Larsen wrote:

Martin Jochimsen skrev:

Men nu vil den godt vide:
sslug@sslug ~]# mount /dev/sda1 /mnt/UFD
mount: you must specify the filesystem type

Hvordan angiver jeg det?

mount -t vfat

Hvis det er et FAT drev.

Men det kan også være at der ikke er en partition på USB drevet. Så skal du
bruge.

mount /dev/sda /mnt/UFD

Jep. Så er jeg inde på mit drev. Tak for hjælpen.

:-)

Prøv evt cfdisk /dev/sda for at se hvordan det ser ud.