Re: [NOVICE] Bud på et mailprogram mm.?

Jan Andersen wrote:

> [...]
> windows applikationer.
>
> Jeg tror jeg vil starte med mail, news & browser.
>
> Har i nogen gode bud på:
>
> Mail.
> I windows bruger jeg Outlook.
> Så det burde vel ikke være så svært at finde et godt alternativ :-)
> Det skal kunne checke flere konti.
> Man skal kunne lave rules, ala. automatisk sortering i diverse
> foldere/mapper af indgående post.
> Det må gerne være muligt at opsætte flere afsender-emailadresser, med
> mulig for let at skifte imellem det.
> Det må gerne være meget konfigurebart. Jeg kan godt lide at "nørkle".

KMail, du kan sætte flere faste afsender, som du kan vælge imellem, + du kan
ændre i afsender for den enkelte mail, hvis du f.eks. har dit eget domæne,
og vil tilmelde en mail-liste, og have et bestemt e-mail til den.
Den har også mulighed for at sætte regler op til sotering af mail, det
bruger jeg dog ikke, da jeg får soteret på min imap-server.

> News.
> Jeg har brugt Forté Agent i over 8 år, så jeg synes jeg er godt vandt.
> Findes der en Linux newsreader, som er ligeså fantastik som Agent ?

KNode, er ganske OK til txt grupper, men ubrulig til binære.
Jeg har flere server jeg henter fra.

KMail, og KNode er samlet i Kontakt, hvor du også har mulighed for at have
en adressebog,Kalender, vejr robot, Nyheds robot, m.m.

> Browser.
> Tja.. Internet Explorer igennem alt for lang tid.
> Hvad er godt i Linux. Mozilla, Firefox eller hvad det nu er den hedder,
> eller...?

Som du nævner Mozilla, eller Mozilla Firefox, men der er også Opera.

Til Textbehandling, Regneark og sådan noget, kan anbefales OpenOffice.

--
Med venlig hilsen

Ivar Madsen