Re: [NOVICE] Bud på et mailprogram mm.?

Søndag den 13. februar 2005 11:54 skrev Arkanoid:
> Mozilla Thunderbird er et godt valg i den situatuion, den kan alt det du
> skriver (+ lidt mere), er rimelig stabil, konfigurerbar og den quoter
> ikke ligesom Outlook. Thunderbird kan også læse newsgroups osv.

> Her er Mozilla Firefox et oplagt valg. Især hvis du også bruger
> Thunderbird, da de to programmer arbejder godt sammen. Firefox har
> desuden en masse brugbare extensions, er let at komme i gang med, og har
> også mange muligheder for konfiguration. (about:config)

Jeg fik afprøvet Evolution inat, men mit umiddelbart indtryk var at her var
ikke megen mulighed for konfigurering. Faktisk syntes jeg det virkede mindre
konfigurerbart end Outlook!

Så jeg har kastet mig over Kontact (KMail) istedet for.

Umiddelbart virker den fint. Især idéen med Identiteter, så man hurtigt kan
skifte afsenderadresse uden at det er hægtet op på en specifik
afsender/modtager konto.
Men jeg kan fx. ikke finde ud af, hvordan man sletter en mail eller går til
næste ulæste, hvis man har dbl.klikket på en mail først. Her synes ikke at
være mange muligheder?

Men det du skriver om Thunderbird/Firefox lyder godt.
Så det vil jeg da afprøve. Det ville jo være fint, hvis jeg kunne slå tre
fluer med to smæk :-)

Så får jeg også prøvet at downloade og efterfølgende installerer et program i
Linux.

--
Jan