Re: [NOVICE] Bud på et mailprogram mm.?

Søndag den 13. februar 2005 14:26 skrev Arkanoid:

> Det burde nu ikke være et problem. Der burde ikke være den store forskel
> på installationaf programmer under Windows. Det hele foregår grafisk når
> det er "store" programmer som firefox of thunderbird

Ok, jeg har hentet Firefox og installeret det. Det gik smertefrit.
Men nu har et par spørgsmål meldt sig.

1. Jeg installerede det bare i mit home-directory. Men det er vel ikke smart,
hvis andre brugere også skal kunne bruge Firefox? Hvor vælger man "normalt"
at installerer programmer?

2. Kan det godt passe at installationsprogrammet ikke laver en genvej i KDE
(ja, jeg ved det... men efter mange års Windows-brug er jeg altså handicappet
og vandt til én bestemt måde tingene fungerer på :-) Jeg har fundet ud af at
lave en genvej til programmet, men er bare nysgerrig efter om
installationsprogrammet burde have gjort det for mig.

3. Hvordan vælger man Firefox som default browser. Lige nu er det Konqueror
som starter op når jeg trykker på en url.

Jeg ved jeg stiller mange spørgsmål. Men jeg vil gerne have de mest basale
applikationer på plads hurtigt, så jeg ikke hele tiden skal skifte tilbage
til Windows for at læse mail osv.

--
Jan