Re: [NOVICE] Bud på et mailprogram mm.?

Jan Andersen wrote:

> Delete virker ikke. Jeg står ikke i oversigtsbilledet, men har
> dobbeltklikket på en mail for at kunne læse den fuldskærm og her kan jeg
> ikke finde nogen deletefunktion.

Hmm, jag kör allt i översiktsbilden. Men det verkar inte gå att ta bort mail
om man dubbel-klickar på dem :)

> Jo. Nu har jeg installeret Firefox.
> Men jeg ville lige prøve urpmi.
> Jeg får "ingen pakke kaldet mozilla-firefox"

beror på vad jag försökte, lite opedagogiskt, med stavfel och allt, säga på
nästa rad:

> Undskyld, det forstår jeg ikke (jeg er Jyde, så der er langt til Sverige
> :-)

http://easyurpmi.zarb.org/

Om du surfar dit får du hjälp med att lägga till fler källor till urpmi's
interna databas. Urpmi är ett mandrakeverktyg, som håller reda på beroenden
mellan program. Det ser till att ladda ner och installera allt du säger åt
den att insatallera + det som behövs för att få det att fungera (extra
bibliotek etc)

firefox finns nog inte med i download versionen av 10.1, utan finns på ett
ställe som heter contrib (inte ontrib, som ja skrev innan)

Lägger du till contrib bland urpmi's källor funkar nog
 su
 urpmi mozilla-firefox

Länken ovan kommer tala om att du skall klistra in t.ex följande i ett
kommandradsfönster (bash) inloggad som root

urpmi.addmedia contrib
http://www.klid.dk/homeftp/Mandrakelinux/official/10.1/i586/media/contrib
with media_info/hdlist.cz

Allt på en rad

(Religion, det trodde jag handlade om val av operativsystem :) )

--
/Björn
http://lundin.homelinux.net