Re: [NOVICE] Bud på et mailprogram mm.?

Jan Andersen wrote:

1. Jeg installerede det bare i mit home-directory. Men det er vel ikke smart, hvis andre brugere også skal kunne bruge Firefox? Hvor vælger man "normalt" at installerer programmer?
Det normale er vist at installere det i /usr/lib. Der ligger min i hvert fald.

2. Kan det godt passe at installationsprogrammet ikke laver en genvej i KDE (ja, jeg ved det... men efter mange års Windows-brug er jeg altså handicappet og vandt til én bestemt måde tingene fungerer på :-) Jeg har fundet ud af at lave en genvej til programmet, men er bare nysgerrig efter om installationsprogrammet burde have gjort det for mig.

En genvej hvor i KDE? På skrivebordet? I startmenuen?

3. Hvordan vælger man Firefox som default browser. Lige nu er det Konqueror som starter op når jeg trykker på en url.

Det afhænger vist af hvilken distribution du bruger. I Fedora Core er det angivet i filen redhat-web.desktop. Den kan findes v.ha. kommandoen "locate redhat-web.desktop" (Ret mig venligst hvis jeg tager fejl.