Re: [NOVICE] Bud på et mailprogram mm.?

Jan Andersen wrote:

Hvor i Mandrake 10.1 kan jeg angive at Firefox & Thunderbird skal være de defaulte programmer ?

Bruger ikke Mandrake, men KDE skulle gerne virke på samme måde:

KDE-kontrolcenter -> KDE Komponenter -> Komponentvælger

Skriv thunderbird og firefox ind som standard komponenter

Jag har indsat Firefox som standard-komponent under E-mailklient i komponentvælgeren. Men det hjælper ikke noget. Den bruger stadig Kontact og Firefox spørger ved hver opstart om den skal være default?

Nu har jeg installeret firefox og thunderbird hver for sig. Under
E-mailklient har jeg sat thunderbird ind. Jeg ved ikke om Mozilla suite
fungere anderledes, når du skal have fat i mail klienten. Prøv evt. at åbne en terminal og skriv 'thunderbird'.

Jeg synes ikke der er noget omkring browsere i Komponentvælgeren. Kun E-mail, Indlejret teksteditor & terminalemulator. Jeg kan ikke se at der er nogen mulighed for at tilføje nye komponenter?

Kan kun sige at der er en mulighed for at vælge browser i mit KDE i Suse, så tør ikke sige hvor den har gemt sig i Mandrake.

Morten