Re: [NOVICE] Problemer med NdisWrapper

On Mon, Feb 14, 2005 at 06:05:06PM +0100, Niels Hansen wrote:

> Jeg har forsøgt at sætte mit D-Link DWL-610 trådløse PCI-netværkskort op
> på min Ubuntu installation. I første omgang har jeg prøvet med NdisWrapper.
> Efter at have installeret windows-driveren med NdisWrapper bruger jeg
> kommandoen 'ndiswrapper -l' kommandoen, og får følgende meddelelse:
> "sslug@sslug:/home/niels # ndiswrapper -l
> Installed ndis drivers:
> net8180 hardware NOT present"
>
> Kortet er sat i, så det kan ikke være problemet...

1) hvilken version ndiswrapper anvender du ?

2) Kan det tænkes at dit kort ikke har net8180 driver med noget andet
   men hvis du har installeret/opsat ndiswrapper med kortets winXP driver
   så burde det vise den rette driver.

"lspci" giver hos mig (pcmcia/cardbus kort):
0000:06:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8180L 802.11b MAC (rev 20)
(dog et standard noname kort med RTL8180L)

> Skulle der ikke være noget der hedder wlan0?

Ikke før ndiswrapper finder kortet og loader korrekt.
Når det sker bør "iwconfig", og "ifconfig wlan0" vise status.

> Jeg har desuden set, at det er muligt at installere en Linux-version af
> driveren på http://www.canit.se/~oli/wl/. Jeg forstår bare ikke helt
> hvad der menes med følgende:

Læs hvad jeg skrev på http://www.sslug.se/emailarkiv/novice/2005_02/msg00126

For Realtek's 8180 driver er delvis binær og kildetekstdelen oversætter
kun med de angivne Redhat versioner. Så glem denne driver.

--
mvh Frank Damgaard  |