Re: [NOVICE] modemforbindelse

On Tue, Feb 15, 2005 at 04:15:29PM -0300, Blomst wrote:
> Hej sslugg'ere.
> Jeg vil gerne sætte en modemforbindelse op på en bærbar Gericom Hummer
> med Mdk 9.2. Jeg forsøger med kppp og en forbindelse via usbport gennem
> en omformer til et serielt stik. Det fungerer på Win.
> Hvordan mon jeg kan komme lidt videre?
> Mvh
> Stephen

1) find ud af hvilken chip der sidder i din usb-seriel converter
og se om der er en linux driver til denne chip.
Måske du selv må oversætte og lægge den ind i linux kernen
hvis den ikke allerede er i kernen.

2) mine erfaringer med usb-seriel adpatere i linux er dårlige
da det er noget skrammel der sælges, selv under windows
er usb-seriel omformeren dårlig, idet den ikke virker
med alt serieludstyr. Men det kan være du er heldigere.

--
mvh Frank Damgaard  |