Re: [NOVICE] modemforbindelse

Frank Damgaard wrote:
2) mine erfaringer med usb-seriel adpatere i linux er dårlige
da det er noget skrammel der sælges, selv under windows
er usb-seriel omformeren dårlig, idet den ikke virker
med alt serieludstyr. Men det kan være du er heldigere.

Jeg har to seriel-USB adaptere liggende (kan ikke huske hvilken chip, men kan finde ud af det hvis det har interesse) samt en jeg selv har lavet af en FTDI-chip. De fungerer alle tre glimrende (men jeg indrømmer at jeg kun benytter TD/RD/RTS/CTS og SG). Jeg har ikke prøvet på andet udstyr end det jeg selv har lavet...

Dog virkede de ikke særlig godt på de kerner jeg selv benyttede på det pågældende tidspunkt, så jeg installerede en Knoppix 3.6 der inkluderer en kerne 2.6.7, og hér virkede det perfekt.

Med venlig hilsen Preben