Re: [NOVICE] modemforbindelse

On Wed, Feb 16, 2005 at 04:32:12PM +0100, Preben Bohn wrote:

> Jeg har to seriel-USB adaptere liggende (kan ikke huske hvilken chip,
> men kan finde ud af det hvis det har interesse) samt en jeg selv har
> lavet af en FTDI-chip. De fungerer alle tre glimrende (men jeg indrømmer
> at jeg kun benytter TD/RD/RTS/CTS og SG). Jeg har ikke prøvet på andet
> udstyr end det jeg selv har lavet...
>
> Dog virkede de ikke særlig godt på de kerner jeg selv benyttede på det
> pågældende tidspunkt, så jeg installerede en Knoppix 3.6 der inkluderer
> en kerne 2.6.7, og hér virkede det perfekt.

Når jeg har fået linux til at køre fornuftigt på min nye PC
skal jeg vist støve adapteren frem af gemmerne og se om der
er kommet bedre support. Jeg var dog ikke imponeret
selv under windows, da den *krævede* at RTS/CTS og DSR/DTR
blev starter op i bestemt rækkefølge. Manualen og producentens
hjemmeside  forklarede dog *intet* om dette, jeg måtte selv
eksperimentere og gætte mig til hvordan koden i USB-chip'en
var lavet.
Jeg havde noget hardware som kun havde TD/RD så måtte jeg selv lave
en lille adapter med et 9Volt batteri der så producerede de manglende
Desværre virkede driveren på dette tidpsunkt ikke med linux,
selv med dimsen koblet til et godt gammeldags modem.

--
mvh Frank Damgaard  |