Re: [NOVICE] Problemer med NdisWrapper

On Thu, Feb 17, 2005 at 04:57:32PM +0100, Niels Hansen wrote:

> Jeg prøvede lige med kortets medfølgende driver fra CD'en, og så virkede
> det! Men der er opstået et nyt problem...

men dit kort er da ikke med realtek 8180L driver?
var det ikke et kort der burde virke med orinoco_cs driveren ?
(Lucent...)
den burde være bedre end omvejen via ndiswrapper.

> Jeg kan ikke få fat i mit trådløse netværk. Jeg har forsøgt at bruge
> Ubuntus netværkskonfigurerings værktøj, men den vil ikke tilslutte mit
> AP. Jeg opgiver navnet (ESSID) på netværket og WEP nøglen, men hvordan
> ved den hvilken nøgle den skal bruge? Jeg kan i hvert fald ikke komme på
> nettet. Bruger jeg 'iwlist scan' finder den heller ikke mit AP. Hvad
> skal jeg gøre?

jeg har i /etc/network/interfaces (debian som ubuntu forhåbentlig ligner)
tilføjet:

iface wlan0 inet dhcp
 wireless_essid MITSSID
 wireless_key 01234567890

1) "modprobe ndiswrapper"
2) "ifup wlan0" for at starte wlan0

muligvis noget af det grafiske i ubuntu kan klare det, jeg har ikke prøvet.

--
mvh Frank Damgaard  |