Re: [NOVICE] Hvad er localhost?

Nils Lastein wrote:

Det er din samba-server, som spørger dig om brugernavn og password. Du kan
opnår det samme fra en shell: smbmount //localhost/DIT_SHARE_NAME /mnt. Prøv
at taste dit *nix brugernavn og password.

Nils

Tak, så er samba nok forvirret over at den ikke er konfigureret, før jeg bruger den. Der er ellers så meget i MDK10.1 der virker direkte fra installation, så jeg skulle lige prøve.

Share Name er noget man skal lave i smb.conf og jeg er ikke endnu kommet så langt som til at skrive de forskellege værdier ind endnu.

Jeg laver en testudgave i mit homedir og tester den for stavefejl mm. inden jeg slipper den løs i etc/samba/ . Jeg har slået mange linux-installationer ihjel ved at pille for meget(Redhat5 og 7 døde ca 5 gange hver, inden jeg opgav), så nu går jeg forsigtigt frem, backup og alt det der.

Jeg er først nu igang med at læse på hvordan smb.conf fungerer. der er noget her i slug.novice, slughæftet om adninistration, man smb.conf samt en manual fra us4.samba.org. Når jeg har tygget mig igennem dem ved jeg nok noget mere.

MVH
Anders