Re: [NOVICE] [Fwd: Problemer med root adgang]

Troels Peter Schmidt wrote:
Kære sslughjælper

Problemer med root adgang

Jeg får fejlmelding:
en session varede under 10 sekunder. Hvis ikke du selv lukkede ned har
du problemer med installationen eller løbet tør for disk plads.

Log på med fejlsikret tilstand. **Unable to read ICE authority file : /home/broder/.I authority

Ved at logge på som root i fejlsikret Xterminal. Jeg prøvede også at
ændre det gamle root password med succes, men det virkede ikke i gnome.

Her fik jeg gåseøjne barneproces afsluttede med status 1.

? Hvordan kan jeg få adgang til min root ?

For eksempel for at kunne mounte nye drev ?

Venlig hilsen
Troels

I fejlsikret session:

$ chown <sudo-user> .ICEauthority
$ exit

herefter virker login normalt.

Det er som om k3b ændrer ejerskab på .ICEauthority ?!

/Ejner