Boote fra (SCSI) CD-drev?

Jeg har i nogen tid bootet fra en (LILO-)floppy til Windows 2000 på /dev
sda2 eller SuSE 9.0 på /dev/sda3.
Da jeg ville starte her til morgen, var floppy'en åbenbart 'gået bananas'-
så jeg skiftede 'boot sequence' til 'CD-ROM først', indsatte CD #1 og
startede.
Det begyndte OK, men et kort stykke inde i processen (jeg havde valgt
'manual installation') blev jeg bedt om at kontrollere, at CD #1 var isat
(hvad den naturligvis var), men da jeg bekræftede, fik jeg melding om, at
CDen ikke kunne mountes!!
SVJH er der et eller andet med, at SuSE har svært ved at finde SCSI CD-drev
(systemet 'søger' vist et forkert sted??) - men hvad pokker gør jeg i den
situation for at få mounted drevet og komme videre??

[I den konkrete situation blev jeg 'reddet' på falderebet ved at ryste
floppyen nogle gange, hvorefter den bootede alligevel - og jeg har derefter
kopieret LILO over på MBR]
--
med venlig hilsen
Hans