Re: [NOVICE] Spørsmål Instalering

> Jeg har Fedora på denne Maskine,og har nedtaget en
> Web-editore til Linux fra Nettet den heder nvu-0.70 og et Prg.x
> paint.2.7.2.Tar.gz

Du kunne måske med fordel se om der ikke var nogle allerede lavede
pakker med de der programmer til Fedora. Hmmm, det er lidt tid siden
jeg har brugt RedHat/Fedora, men mon ikke man kan finde noget på
rpmfind.net.

Eller du har måske apt-get installeret ?

> begge parker ligger i /hom/ja hvordan får jeg dem Instal i Eks.
> /hom/ja i deres egen Mape?

Hvis du VIL installere det du har hentet, kan du prøve at gøre
følgende (indsæt filens navn istedet for <filnavn>:

tar zxf <filnavn>
cd <filnavn uden tar.gz>
./configure
make
su
make install
exit

Så burde du have installeret programmet. Ikke din egen folder, i din
hjemmefolder, men på maskinen så andre brugere også kan bruge det.

Jeg vil nu stadig anbefale at bruge nogle RPM pakker fra distibutionen
hvis der er nogle.

Mvh. Jesper