Re: [NOVICE] Spørsmål Instalering

jørgen albretsen wrote:
Jeg har Fedora på denne Maskine,og har nedtaget en Web-editore til Linux
fra Nettet den heder nvu-0.70 og et Prg.x paint.2.7.2.Tar.gz begge
parker ligger i /hom/ja hvordan får jeg dem Instal i Eks. /hom/ja i
deres egen Mape?.Er nybegynder har ført kørt med en Amiga 4000.
Jørgen Albretsen
sslug@sslug

Jeg har brugt Fedora Core 2 de sidste 6 mdr. på to forskellige maskiner.

Jeg bruger her apt til at downloade programmer med. Det fungerer meget stabilt for mig. Derimod syntes jeg ikke rigtig Fedoras medfølgende up2date fungerede.

Jeg hentede apt-0.5.15cnc6-1.1.fc2.fr.i386.rpm, og installerede den med (som root)
$ rpm -i apt-0.5.15cnc6-1.1.fc2.fr.i386.rpm

Der står en del i www.debianguiden.dk om hvordan apt fungerer. Hvis du vil have en grafisk grænseflade til apt, kan pakken synaptic anbefales.
Kan hentes med apt:

$ apt-get update
$ apt-get install synaptic