Re: [NOVICE] Tegnet Ø i dosemu

Frank Damgaard wrote:

Måske det er X-opsætning der er anderledes?
Jeg kører dog ikke UTF-8 i system-opsætning men gode gamle iso-8859-1. Måske det er nogle globale systemopsætninger der driller?
PS.
jeg anvneder debian/testing (sarge).

Og jeg har Fecora Core 2 på en maskine, Ubuntu 4.10 på en anden - begge udviser samme resultat mht. ÆØÅ.

Jeg er i tvivl om hvilken systemopsætning jeg skal kigge efter, og hvordan... ?
Jeg har selvflg. googlet noget efter det, men uden det store held :-(