Re: [NOVICE] Tegnet Ø i dosemu

On Mon, Feb 21, 2005 at 11:25:41PM +0100, Ejner Borgbjerg wrote:

> Og jeg har Fecora Core 2 på en maskine, Ubuntu 4.10 på en anden - begge
> udviser samme resultat mht. ÆØÅ.
>
> Jeg er i tvivl om hvilken systemopsætning jeg skal kigge efter, og
> hvordan... ?
> Jeg har selvflg. googlet noget efter det, men uden det store held :-(

Er der samme problem i dosemu og xdosemu , eller kun i xdosemu ?

Hvilke tegn får du i stedet får "æøåÆØÅ" ?
(det kan måske hjælpe i at finde hvor problemer ligger)

evt.
Prøv i en xterm/konsol at se hvilke koder du får når du
trykker æøå :

 $ echo "æøåÆØÅäëü" | hexdump -C
 00000000  e6 f8 e5 c6 d8 c5 e4 eb  fc 0a                    |æøåÆØÅäëü.|

--
mvh Frank Damgaard  |