Re: [NOVICE] lynx og upload

On Wednesday 23 February 2005 15:27, Sandi Sørensen wrote:
> Hej.
> er der nogen der ved om man ka uploade filer med lynx og i så fald
> hvordan?
> mig og et par andre blinde fra england snakkede om at lave et viatuelt
> samlingssted for synshandicappede linuxbrugere det er os ok
> men vi ville godt ha et forum hvor du ka tilknytte filer til indlæg og
> det vil lynx til syneladende ik
**********
Åbn en x-term (konsole)

Placer dig, med cd kommandoen i det dir. hvor du vil have siden, som du
henter, gemt.

Tast:
lynx - enter   (normalt vil man f.eks. blot taste "lynx /"
http://www.bla.com - enter (navnet på websiden du skal hente
(Her kan du så også taste "/", hvis du blot skal kigge på din harddisk)
Vælg "save to local file"
Brug navnet som nu er vist, eller indtast dit eget filnavn - enter
Hvis du taster forkert, tast ctrl-g
Eller Ctrl-c (så stopper lynx) eller Q (med stort)
:-))
Er du i tvivl om lynx, åbn lynx og tast "H", og så er du i help.
For det meste skal jeg lige kigge under "Key-stroke kommands".
*smiler*

Nu blev jeg lidt i tvivl hvad du mener med upload? Hvis man skal sende en fil
til en anden, uploader man, og hvis man skal hente en fil, downloader man.

Ellers åbn lynx igen.

Tast H (help).
Vælg så punktet "Lynx Users Guide".
Tast så "/"
Skriv "upload" - enter.
Så søges der efter ordet "upload" på hele hjælpesiden.
Alle ordene "upload" vil nu vises, og man skal blot kigge nedad gennem siden
med pil ned, og så møder man de fremhævede ord!
(Jeg skriver lidt omstændeligt, da andre måske også vil lære noget!)