Re: [NOVICE] Inst. af Ubuntu ved siden af Mandrake

Jan Andersen wrote:
Så fik jeg skrumpet mit Mandrake /home bibliotek vha. drakconf og fik skabt mig noget plads til ubuntu.

Jeg har installeret ubuntu, og den fandt fint både min XP & min Mandrake og lavede en grub, som passede til det. Ingen problemer der.

Til gengæld vil ubuntu så ikke starte X serveren op !

Og her er jeg nok på for dybt vand.

Mit grafikkort er nVidia GeForce4 Ti 4200 AGP 8X, med Sis SG86C202.

Jeg har ingen problemer med det i Mandrake, og ubuntu live-cd'en fungerer også fint !?

Under inst. af ubuntu var det eneste valg omkring grafik, opløsningen.

Jeg har sidenhen kørt sudo dpkg-reconfigure xserver-xfree86, uden det hjalp noget.

Forneden er min /var/log/XFree86.0.log, hvis nogen skulle ha' en idé om, hvad det kan være.

Hej Jan

kig på http://www.ubuntulinux.org/wiki/BinaryDriverHowto/view?searchterm=nvidia

- den hjalp mig igennem på en bærbar med et nVidia grafikkort.

/Ejner