Re: [NOVICE] Inst. af Ubuntu ved siden af Mandrake

Onsdag den 23. februar 2005 19:51 skrev Ejner Borgbjerg:
> kig på
> http://www.ubuntulinux.org/wiki/BinaryDriverHowto/view?searchterm=nvidia

Hej Ejner,

tak for tippet.
Men jeg tror jeg dropper ubuntu igen og holder mig til Mandrake.

apt-get fortalte mig at den ikke kunne finde nvidia-glx pakken.

Jeg regner med at det er fordi jeg ikke har nogen internetforbindelse.

Under installationen fik jeg at vide at mit eth0 ikke så ud til at have nogen
forbindelse, men at jeg kunne konfigurerer det efterfølgende med etherconf.

Jeg tænkte at det måske var min hw firewall som drillede
installationsprogrammet. Så fint... jeg bruger jeg da bare etherconf
bagefter.

Men nej... jeg får at vide at der ikker er nogen kommando ved navn etherconf.

Så nu har jeg intet internet og ingen X server.

Ubuntu kan nok bare ikke lide min standard Medion pc uden specielle
dikkedarer ;-)

Men ok... det er jo en første release, så der er nok et stykke veje endnu for
dem før ubuntu er så simpel for novicen, som jo er et af deres mål.

Mandrake finder og opsætter for øvrigt al min hardware under installationen,
uden problemer. Men de har jo også haft mange år til at pudse af på deres
installation.