Re: [NOVICE] Inst. af Ubuntu ved siden af Mandrake

On Thu, Feb 24, 2005 at 08:50:20AM +0100, Jan Andersen wrote:
> Jeg tænkte at det måske var min hw firewall som drillede
> installationsprogrammet. Så fint... jeg bruger jeg da bare etherconf
> bagefter.
>
> Men nej... jeg får at vide at der ikker er nogen kommando ved navn etherconf.

> Så nu har jeg intet internet og ingen X server.
>
> Ubuntu kan nok bare ikke lide min standard Medion pc uden specielle
> dikkedarer ;-)

Hvad type netværkskort har du i din PC?
Problemet kan være at dit netværkskort ikke er oversat med i kernen
som anvendes i ubuntu, eller at driveren/modulet måske manuelt skal loades
med passende parametre.
I nogle tilfælde kan man installere et ekstra netkort som virker
og så hente opdateringer fra nettet.

Jeg har selv lidt tilsvarende problemer, hvor Ubuntu ikke
har medtaget snd_intel8x0 driveren (lyd) på min PC, men driveren er
en den af standardkernen, der er blot valgt ikke at medtage den i Ubuntu.
(Knoppix 3.7 og SuSe Live CD 9.2 installerer driveren og virker med  lyd)
Så nu skal jeg finde tid og oversætte kernen så den er bedre tilpasset
min hardware.

--
mvh Frank Damgaard  |