Re: [NOVICE] Inst. af Ubuntu ved siden af Mandrake

Torsdag den 24. februar 2005 10:12 skrev Frank Damgaard:
> Hvad type netværkskort har du i din PC?
> Problemet kan være at dit netværkskort ikke er oversat med i kernen
> som anvendes i ubuntu, eller at driveren/modulet måske manuelt skal loades
> med passende parametre.

XP siger at det er et "SiS 900-based PCI". Og under "Placering" står der
"PCI-bus 0, enhed 4, funktion 0".

Det der med enhed 4....
Når jeg starter ubuntu står der "PCI cannot allocate resource region 4".
Er der en sammenhæng her?

Jeg forstår ikke at jeg kan køre Ubuntu live-cd'en uden problemer. Internettet
virker, X virker. Er det ikke samme kerne, som den der benyttes på deres
installations cd?

Jeg tør slet ikke tænke på, hvilke problemer jeg ellers vil løbe ind i med
ubuntu, når/hvis jeg fik de to ting løst :-(
Det tager ihvertfald hurtigt modet fra en newbie som mig. Og som mangeårig
Windows bruger så virker min XP jo. Jeg har jo ingen problemer med de
programmer jeg bruger i det daglige, så jeg søger jo hurtigt tilflugt her
igen :-)
Så ønsket om at skife til Linux er mest baseret på noget idealistisk end det
er begrundet i egentlige problemer med Windows. Og så kan det være svært at
holde gejsten oppe når jeg ikke engang kan få en internetforbindelse :-)