Re: [NOVICE] Inst. af Ubuntu ved siden af Mandrake

I sslug.novice, skrev Preben Bohn:
>  Uden at skulle starte en distro-krig er min personlige holdning at
>  Mandrake virker ret godt; alting virker som det bør gøre i et

Det kan vil jeg også godt give ret i.

>  OS+tilhørende pakker som man bruger og KDE virker uden speciel opsætning
>  (i modsætning til i Ubuntu, som jeg har forstået det).

KDE er add-on i Ubuntu.

>  Jeg har endnu ikke været ude for at jeg skulle betale for noget af det
>  jeg skulle bruge i Mandrake (men jeg har da betalt alligevel :-)).

Det er nu rart(tm) at have java(suns), realplayer og flashplayer direkte
i rpm i stedet for selv at skulle rode med det :-)

>  Hvis der fandtes en distro der byggede direkte på Debian unstable, var
>  nem at installere, understøttede KDE "out-of-the-box", blev opdateret,
>  osv, osv, ville jeg nok bruge den. :-)

MEPIS skulle efter sigende være din distibution.. eller Kubuntu :-)

Jesper

Danmark har fået sit eget Mozillaforum: