Re: [NOVICE] Inst. af Ubuntu ved siden af Mandrake

Hvis der fandtes en distro der byggede direkte på Debian unstable, var nem at installere, understøttede KDE "out-of-the-box", blev opdateret, osv, osv, ville jeg nok bruge den. :-)

MEPIS skulle efter sigende være din distibution.. eller Kubuntu :-)

Mepis ser ud til at være mest "moden". Og den scorer rimeligt på DistroWatch; hvad jeg måske ikke er så vild med er at det er lidt svært at finde ud af om det er ren Debian eller hvad det er (og hvilken kerne-version bliver brugt?). Og derudover ser det mest ud til at være et one-man-show; men nu må jeg bare tage mig sammen og installere den (i øvrigt er Live-CD'en vist med i installations-CD'en, så jeg kan jo lige se den først :-)).

Det bliver nu meget rart at få en ny linux på vores "hoved-computer"; den er stadig en Mandrake 9.0 hvor KDE ikke har virket i et godt stykke tid, hvor Gnomen er rent ud sagt forfærdelig at se på, og hvor der ikke er printer-support for vores nye printer... :)

Med venlig hilsen Preben