Re: [NOVICE] Inst. af Ubuntu ved siden af Mandrake

Jan Andersen wrote:
Onsdag den 23. februar 2005 19:51 skrev Ejner Borgbjerg:

kig på
http://www.ubuntulinux.org/wiki/BinaryDriverHowto/view?searchterm=nvidia

Hej Ejner,

tak for tippet.
Men jeg tror jeg dropper ubuntu igen og holder mig til Mandrake.

apt-get fortalte mig at den ikke kunne finde nvidia-glx pakken.

Jeg regner med at det er fordi jeg ikke har nogen internetforbindelse.

Under installationen fik jeg at vide at mit eth0 ikke så ud til at have nogen forbindelse, men at jeg kunne konfigurerer det efterfølgende med etherconf.

Jeg tænkte at det måske var min hw firewall som drillede installationsprogrammet. Så fint... jeg bruger jeg da bare etherconf bagefter.

Men nej... jeg får at vide at der ikker er nogen kommando ved navn etherconf.

Så nu har jeg intet internet og ingen X server.

Ubuntu kan nok bare ikke lide min standard Medion pc uden specielle dikkedarer ;-)

Min bærbare er en "ALDI Medion" to år gammel (lige købt som brugt).

Jeg tror måske, du skal rette i /etc/apt/sources.list
(indkommentere linjen med universe), før disse nvidia-pakker kan hentes.

/Ejner