Re: [NOVICE] Mepis og apt-get

On Friday 25 February 2005 10:30, Preben Bohn wrote:
> Så fik jeg installeret Mepis i går aftes efter råd herindefra, det gik
> helt perfekt og fungerer glimrende. :-)

Hej Preben,

sjovt... jeg installerede også SimplyMEPIS igår aftes :-)
Jeg havde i et par dage overvejet at afprøve Ubuntu, MEPIS & PCLinuxOS, og
efter mine problemer med Ubuntu, gik jeg så videre til MEPIS.

Og indtil videre er jeg ganske imponeret. Mit internet og X server fungerer,
hvilket det ikke gjorde under Ubuntu. Og jeg har lyd og kan afspille cd'er.
Der er KDE 3.3, så jeg kan køre en nyerer version af aKregator. Så jeg er
glad :-)

Der skal helt sikkert nok dukke noget op, men at de for mig basale ting
fungerer outofthebox, gør mig mere fortrøstninsfuld end med Ubuntu.

> Men... Det ville det egentlig også have gjort med en Knoppix; forskellen
> skulle jo gerne være at jeg nemt kunne opdatere uden alt for meget
> besvær. Kan jeg bare lave en apt-get update/upgrade (eller dist-upgrade)
> og så bliver alt opdateret uden at jeg skal sidde og redde mit system?

Der ser ud til at være et fint community, Mepis Lovers, hvor jeg har fundet
flg:
http://www.mepislovers.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=4499&forum=20&post_id=33053

Jeg ved ikke om det hjælper dig.
Jeg har sat en update igang, men indtil jeg er tilpas fortrolig med Linux er
det bare en "lege"-installation. Så jeg er ikke så bange for at smadre
den :-)

--
Jan