Re: [NOVICE] Mepis og apt-get

On Friday 25 February 2005 15:43, Preben Bohn wrote:

> Sig lige til hvordan det gik... :)

Det gik fint, jeg har ikke opdaget noget ubehageligt endnu.

> En anden ting er at KDE er på engelsk; i control centeret kan jeg vælge
> polsk (!) og engelsk... Er der nogen måde hvorpå jeg kan vælge dansk?
> Det samme gør sig gældende i login-skærmen; her benytter man åbenbart
> engelsk tastatur opsætning, hvilket er rimeligt generende hvis man
> bruger danske tegn/special-tegn i sit kodeord...

Det har jeg faktisk lige siddet og rodet med.
Du kan mig bekendt ikke få Mepis på dansk. Fint nok med mig, så undgår man
sprog-kvababbelser når man henter hjælp "abroad" :-)
Men mit tastatur ser ud til at være sat op ok, jeg har ihvertfald æøå.

Jeg har skævet til min Mandrakes opsætning og har sat flg. i Mepis.

I "Control Center" under "Regional & Accessibillity" har jeg:
Contry/Region = Denmark, Languages= US English
Keyboard Layout=disabled

I "Control Center OS" (det er de små ikoner nederst til venstre) har jeg:
System Tweaks | System Locale:
Keyboard = dk-latin1
Locale = da_DK
(Man sætter det op under inst., men jeg fik valgt noget forkert, så fint at
det kan ændres her.)

Jeg er bestemt ikke nogen ørn til det her, men jeg synes mit tastaur virker
med denne opsætning. Jeg har også æøå i xterm. Og jeg kan skrive æøå i
loginbilledet.

--
Jan