Re: [NOVICE] CSS/(X)HTML og Linux??

Hans Henrik Hansen wrote:

Jeg har netop færdiggjort (start)siderne til et nyt web-sted for 'min'
svæveflyveklub.
Det er lavet, så det validerer vedr. såvel XHTML som CSS - og det ser ud
(så'n nogenlunde) som jeg kunne ønske mig i Internet Explorer (6.0) samt
Netscape (7.1) under W2k; under (SuSE) Linux ser det ikke slet så pænt ud:
Mozilla (1.4) ser nogenlunde ud - men med Konqueror (3.1.4) er det en sand
skændsel! :(
Jeg har ganske vist netop fået at vide, at ver. 3.1.4 er forældet (selvom
den fulgte med SuSE 9.0) - men *så* oldnordisk er den vel heller ikke?
Jeg har i tidens løb ofte har problemer med Konqueror - men i reglen
tilskrevet dem, at web-stederne sikkert ikke var 'W3C compliant'!?
Så hvis andre - gerne med nyere Konqueror-versioner - ville kigge på 'mit'
web-sted, ville det være fint! URL:

http://www.oyfss.dk/FSS-FJ4.htm

Det er ikke altid en god ide at have width/height kombineret med border/padding på sammme klasser:
div.topbox {width:25%;height:140px;margin-right:0;margin-bottom:0px;float:left;border:1px solid black;overflow:hidden;}

Grunden er at alle browsere ikke renderer det ens, nogle browsere (dem der følger standarten som fx. Firefox) ligger border til width så div'en i ovenstående tilfælde bliver 142px høj hvor fx IE placerer den 1px border inden for de 140px. Nu har du ingen padding på disse elementer, men ellers kan designet jo hurtigt komme til at skubbe sig mange pixels i de forskellige browsere.

Mvh.
Thomas

-- No virus found in this outgoing message. Checked by AVG Anti-Virus. Version: 7.0.300 / Virus Database: 266.5.0 - Release Date: 25-02-2005