Re: [NOVICE] Mepis og apt-get

On Saturday 26 February 2005 16:23, Ib Larsen wrote:

> det rigtig at du i keyboard layaout skal aktivere tastatur layout, og så
> vælge hvilket land du vil bruge Danish (Dansk) dk, det virker hos mig.

Det er bare fordi at i hjælpen til "Keyboard Layout" står der:
"Kxkb configuration does not change anything in XFree86 configuration files
and Layout settings from XFree86 configuration are overridden by Kxkb if
Enable keyboard layout option is turned on."

Så derfor opfattede jeg det sådan at den mest korrekte måde at få opsat et
dansk tastaur var igennem XFree86. Og min Mandrake benytter jo heller ikke
"Keyboard Layout", men fungerer fint alligevel.

> Hvad med language skal du ikke ændre det til Dansk også

Nej det er ikke installeret default og så længe jeg skal lærer alt det basale,
så tror jeg det er nemmere for mig at forstå, hvis min Mepis er på engelsk.
Så er det jo lettere at spørge på engelske fora.

--
Jan