Re: [NOVICE] Program som låser i suse9.1 /kde3.2 ctrl+alt+esc (dagens tip)

On Sat, 26 Feb 2005 17:31:08 +0100
Niels wrote:

> Hvis jeg har et program, som låser, taster jeg "ctrl+alt-esc" og så kommer der
> et   dødningehoved på markøren. (man kan fjerner dødningehovedet igen med
> "esc")
>
> Så klik på det låste program, og det forsvinder.

Det lyder som "X-Kill".

Kommandolinie: man xkill

vil fortælle dig, at xkill tvinger grafik-systemet til at lukke et
vindue, hvilket er det samme som at xkill forlanger at X-serveren
afbryder forbindelsen til et vindue. Den bagvedliggende proces vil
SOM REGEL blive pænt lukket ned, men ofte er det ikke så pænt, og
enten taber man data eller også er der måske en proces, som hænger
uden at vide, hvad den nu skal lave;-)

> Nogen som ved, om det er farligt, at gøre det ofte? Eller man skal anvende:
> top - kill funktionen (Hvis top viser et pid nummer (f.eks. 9127) samt dets
> tilhørende program navn kan man fjerne det ved at taste "kill 9127".

Generelt set, gør det med måde på vinduer med tekster, som du
skriver/retter i. Andre vinduer - pyt.