Re: [NOVICE] Ubuntu og Firewall

Jan Hertel skrev:

> Kan det virkelig passe, at ens forbindelsen/HDD med videre (i hjemmet)
> står pivåben (=sikkerhedsrisiko) ved brug af Ubuntu?

Den er ikke pivåben bare fordi der ikke er en firewall.

Efter min mening er der ikke nogen grund til at have en software firewall på
en desktopmaskine. Man skal bare nøjes med at køre de services, man har
brug for. Hvis en af dem er usikre, hjælper en firewall alligevel ikke. Og
hvis først maskinen er inficeret, kan firewallen bare slås fra (i alt fald
hvis angriberen er blevet rod).

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug