Netværksproblem

Netværksproblemer hører nok egentligt hjemme på sslug.netvaerk, men dette er formentligt så elementært, at jeg vælger at bringe det her:

Efter at have prøvet et par netkort og forskellige indstillinger, er det lykkedes mig at finde et kort, der virker, men det starter ikke automatisk ved opstart, selv om det er valgt i Mandrake kontrolcenter. Det starter og virker fint ved at skrive 'ifup eth0' i en konsol (som root), men jeg vil gerne have det til at starte automatisk.

Er der en, der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre for at få det til at virke, som jeg gerne vil have det?

Mandrake 10.1 Official.

Mvh
Michael