Re: [NOVICE] Fil server

I sslug.novice, skrev Jan Nielsen:
>  JEg vil gerne have en fælles fil server, med samba osv. og er ved at
>  planligge/undersøge mine muligheder..
>
>  Som jeg lige kan finde ud af, er at jeg har 2 muligheder.
>
>  1. software løsning. Hvor en maskine bruges til dette.

Det er vist den de fleste bruger.

>  2. En hardware løsning. Så som
>  http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=156607

Mærkelig dims. Da den forstår Samba og FTP, så har jeg svært ved at
kalde det en "hardware-løsning" da ovenstående næppe bliver
implementeret i hardware noget sted. Siden de skriver Samba, så kunne
man endda forledes til at tro der er en Linux-kerne på den, men de
beskriver nær-ingen specifikationer.

>  Men hvad vil andre gøre. Er der fordele ved software fremfor hardware osv.
>
>  Sider da og tænker på, at som det lige ser ud, er hardware da en nem og
>  enkelt løsning, samtidiget med at prisen er økonomisk fordel agtigt. Men
>  er der nogle der bruger det. Eller er det bare gået næsen forbi folk??

At lave noget selv giver fleksibiliteten. Den dag du ønsker at den skal
være dhcp-server/firewall/whatever for dit hjemmenet, så er det bare at
installere det på serveren. (Det kan også være at Zitech-boksen kan
moddes).

Jesper