Re: [NOVICE] Fil server

Takker for svaret

Jeg ved ik lige hvordan jeg skal forholde mig til denne fil dims.

Men er det rigtigt forstået, at hvis den virker som fil server, så er det godt nok en smart, enkelt og økonomisk helt ok løsning.

men hvis ikke, så har jeg endnu engang fået mig en hylde dims, der optager plads. Og forsøg mig med noget samba ting.

MvH

Jan

Jesper Krogh wrote:
I sslug.novice, skrev Jan Nielsen:

JEg vil gerne have en fælles fil server, med samba osv. og er ved at planligge/undersøge mine muligheder..

Som jeg lige kan finde ud af, er at jeg har 2 muligheder.

1. software løsning. Hvor en maskine bruges til dette.

Det er vist den de fleste bruger.

2. En hardware løsning. Så som http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=156607

Mærkelig dims. Da den forstår Samba og FTP, så har jeg svært ved at
kalde det en "hardware-løsning" da ovenstående næppe bliver
implementeret i hardware noget sted. Siden de skriver Samba, så kunne
man endda forledes til at tro der er en Linux-kerne på den, men de
beskriver nær-ingen specifikationer.

Men hvad vil andre gøre. Er der fordele ved software fremfor hardware osv.

Sider da og tænker på, at som det lige ser ud, er hardware da en nem og enkelt løsning, samtidiget med at prisen er økonomisk fordel agtigt. Men er der nogle der bruger det. Eller er det bare gået næsen forbi folk??

At lave noget selv giver fleksibiliteten. Den dag du ønsker at den skal
være dhcp-server/firewall/whatever for dit hjemmenet, så er det bare at
installere det på serveren. (Det kan også være at Zitech-boksen kan
moddes).

Jesper