Ubuntu og OpenOffice 2

Jeg har lige lagt mærke til at der blandt mine installerbare pakker i Synaptic ligger nogle OpenOffice 2 pakker. Jeg bruger OpenOffice rigtig meget, og har brug for at mine dokumenter er så kompitible med MS Word som muligt. Vil det være en fordel at installere OpenOffice 2?
Jeg kan se at den tilgængelige version hedder 'OpenOffice suite core, version 2.0'. Hvad betyder dette?

Den version der kommer automatsk med Ubuntu er 1.1.3.

Niels