Re: [NOVICE] Ubuntu og OpenOffice 2

Niels Hansen wrote:
Jeg har lige lagt mærke til at der blandt mine installerbare pakker i Synaptic ligger nogle OpenOffice 2 pakker. Jeg bruger OpenOffice rigtig meget, og har brug for at mine dokumenter er så kompitible med MS Word som muligt. Vil det være en fordel at installere OpenOffice 2?
Jeg kan se at den tilgængelige version hedder 'OpenOffice suite core, version 2.0'. Hvad betyder dette?

Den version der kommer automatsk med Ubuntu er 1.1.3.

Jeg ved ikke om der er nogen problemer med at have begge versioner installeret, men jeg har kørt de nyere versioner af OOo (beta) i et stykke tid nu, og jeg kan absolut anbefale det.

Mht. kompatibiliteten, så tror jeg aldrig at det bliver perfekt. Jeg har rigtig dårlige erfaringer med at skifte mellem Word og OOo med det samme dokument flere gange, men det er nemt både at importere fra Word og eksportere til Word så det bliver nogenlunde godt. Generelt holder jeg mig til ét "master" dokument i enten Word eller OOo, og så bruger "den anden" til at lave små ændringer jeg manuelt indsætter i masteren.

Med venlig hilsen Preben