Re: [NOVICE] Ubuntu - Indstillinger forskærmopløsning

I sslug.novice, skrev Jan Hertel:
>  Jesper Krogh wrote:
>
> <---klip --->

>  Så får jeg:
>
>  xserver-xorg er i forvejen den nyeste version.
>  0 opgraderede, 0 netop installerede, 0 at fjerne og 1 ikke opgraderede.
>
>  I Synaptic får jeg meddelelsen efter Genindlæs er valgt:
>
>  W: GPG error: http://archive.ubuntu.com hoary Release: The following
>  signatures couldn't be verified because the public key is not
>  available: NO_PUBKEY 40976EAF437D05B5

Hmmm...  det der ser er at du ikke har den krypteringsnøgle der skal til
for at verificere pakkerne.
prøv
gpg --keyserver wwwkeys.eu.pgp.net --recv-keys 40976EAF437D05B5
gpg --armor --export 1F41B907 | sudo apt-key add -

Og når:
sudo apt-get update
sudo apt-get install xserver-xorg
går godt
så prøver du
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

og ser om det ikke hjælper.

>  I Anvend de følgende ændringer (hvor jeg får at vide at 1 ny pakke vil
>  blive installeret og 1 pakke vil blive opgraderet) kan jeg ikke
>  umiddelbart komme videre, da knappen er skjult (på grund af
>  skærmopløsningen)?
>
>  Jeg kan (heller) ikke (umiddelbart) lukke Synaptic?
>
>  Ved sudo apt-get dist-upgrade får jeg:
>
>  E: Kunne ikke opnå låsen /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resursen
>  midlertidig utilgængelig)
>  E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is
>  another process using it?

Det er sikkert fordi du har synaptic åben samtidigt. De 2 udlukker
hinanden.

Jesper