Re: [NOVICE] Gimp problem

On Monday 02 May 2005 14:34, Allan Christensen wrote:
> Jeg forsøger at blive gode venner med Gimp 2.0
> Det er ikke nemt !
> Når jeg laver en NY med fx en usynlig baggrund
> og jeg åbner et billed og kopierer dette billed over i den
> nye lavet "form"  "Opret nyt billed" så kan jeg ikke lave den større
> eller flytte på den da den så ryger ind under en kant som jeg ikke
> kan ophæve.
> Er det nogle der ved hvad jeg mener ?
> Hvordan kan jeg gøre så jeg kan arbejde med det nyligt kopieret
> billed i det ny oprettet form ?
***************************
Åbn billedet.
ctrl-c
ctrl-n
enter
ctrl-v
Sørg for hele tiden at have layers dialog vinduet åbent (ALTID):
Dialogs - create new docks - layers, chanels & paths.
Sørg for ikke at have nogen floating selection aktiv i layers dialog vinduet.
Hvis der er en "float", skal man lige først højreklik i layers dialogen -
merge down.
Du kan kun arbejde i det layer som er blåt (betyder at det er aktiv) i layers
dialog vinduet, og der kan normalt kun være et layer aktivt ad gangen.
Jeg sad under stormen Gudrun, her i Sverige i 14 dage uden strøm, ved et
stearinlys, og læste Gimp Pocket Reference "tusind" gange.
Der findes ikke nogen gimp manual (som jeg kan finde), som er til at forstå
for almindelige mennesker.
Niels
*smiler - humor*  :-)