Re: [NOVICE] Fil server

Jan Nielsen wrote:
> Hej
>
> JEg vil gerne have en fælles fil server, med samba osv. og er ved at
> planligge/undersøge mine muligheder..
>
> Som jeg lige kan finde ud af, er at jeg har 2 muligheder.
>
> 1. software løsning. Hvor en maskine bruges til dette.
> 2. En hardware løsning. Så som
> http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=156607
>
> Men hvad vil andre gøre. Er der fordele ved software fremfor hardware osv.
>
> Sider da og tænker på, at som det lige ser ud, er hardware da en nem og
> enkelt løsning, samtidiget med at prisen er økonomisk fordel agtigt. Men
> [...]

Prøv at se noget baggrundsinformation (hvor også MU-5000FS er nævnet):
http://www.timhiggins.com/Reviews-190-ProdID-DS101.php  . Læg mærke
til (noget) af hvad der gennemgås og læs også anmeldelser for de
øvrige nævnte produkter og eventuelle kommentarer (fra læsere).

- (Begrænset) hastighed synes at være et (negativt) forhold for "this
little NASty things" (det synes at være tilfældet for Linksys NSLU2)?
- Prisen for al krævet hardware bør også tages i betragtning (især
hvis man ikke har en ekstern USB (2.0)-harddisk i forvejen).

Man bør nok også være opmærksom på energiforbruget i levetiden, hvor
en computer-server-løsning måske vil bruge mest? Men regn på det, hvis
prisen betyder noget (det gør den for det meste for mig)?

Hvis du samler nogle systematiske oplysninger ville det måske være en
idé, at vi laver en wiki herom (NAS/network storage devices eller
"datalagerudstyr til hjemmenetværk")?

--
/Jan