Re: [NOVICE] Ubuntu og Firewall

Hej Niels et al,

>Efter min mening er der ikke nogen grund til at have en
>software firewall på en desktopmaskine.

Jeg er uenig. På Windows har ZoneAlarm reddet mig fra at vidersende en virus
(den eneste jeg nogensinde har fået, Sircam, tror jeg nok den hedder).
Desuden sikrer en firewall (i et vist omfang) på Linux at man ikke bliver
hi-jacked og ens PC brugt til ulovlige aktiviteter.

Jeg går også ind for at man kører et antivirus program - for at undgå at
være smittebærer (og spreder) - uanset om det så måtte påvirke en Linux PC
eller ej.

Mvh Claus