Re: [NOVICE] Fil server

Jeg har med interesse læst alle tråde. Og hvis man også læser om andre produkter inden for denne kategori, så indtil videre ser det fornuftigt ud. Da .....

det positive

1.: Det er billigt i anskaffelse. (totalt ca 1000 kr. dims + hdd)
2.: Nemt at sætte op/installer.
3.: Billigt i driften.
4.:

det negative

1.: Manglende fleksibilitet. (Men hvor meget er det)

det der skal følges op på.

1.: Hvordan det er i et netværk. Mindre netværk/størrer netværk.
2.: Samba delen. Kan man stort set opnå det samme som software løsning.
3.: Kan man virklig lave et mindre netværk med sådan netværks dimser. (routher m. dhcp, dims med ftp/samba, hardware firewall osv.)

Vil i forsætte evt. tilrette listen hvis jeg har taget fejl eller kommenter denne.

Jan Nielsen wrote:
Hej

JEg vil gerne have en fælles fil server, med samba osv. og er ved at planligge/undersøge mine muligheder..

Som jeg lige kan finde ud af, er at jeg har 2 muligheder.

1. software løsning. Hvor en maskine bruges til dette.
2. En hardware løsning. Så som http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=156607

Men hvad vil andre gøre. Er der fordele ved software fremfor hardware osv.

Sider da og tænker på, at som det lige ser ud, er hardware da en nem og enkelt løsning, samtidiget med at prisen er økonomisk fordel agtigt. Men er der nogle der bruger det. Eller er det bare gået næsen forbi folk??

MvH

Jan